{{ location.label }}
{{ location.label }}
Odkud chcete letět?
Kam chcete přiletět?
Kdy odjíždíte?
Wow, zdá se, že opravdu milujete cestování! Bohužel umíme hledat pouze z 10 letišť najednou...
Prosím, vyberte si termín v budoucnosti - cestování v čase Vám zatím nedokážeme nabídnout!
S cestováním v čase zatím nemůžeme sloužit. Prosím, zvolte den návratu tak, aby následoval až po odletu.
Jste mnohem lepší na plánování než my! Jsme schopni nabídnout lety pouze na následujících 12 měsíců.
Hledání kamkoliv nemůže být kombinováno s daty. Pro hledání s daty zadejte konkrétní destinaci.

Letiště Vodochody: Bude se stavět?

Back to news

Fotolia_19948407_XS.jpg

Jak jistě víte, pro Prahu se chystá výstavba druhého mezinárodního letiště. Investiční skupina Penta, vlastnící letiště ve Vodochodech u Prahy, z něj touží učinit druhý vzdušný přístav pro české hlavní město. S touto iniciativou ale tvrdě narazila u obyvatel okolních obcí.

Problémová studie EIA

Na toto úterý (7.12.2010) svolává iniciativa STOP letišti Vodochody veřejnou debatu o studii, jež vyhodnocuje budoucí vlivy letiště na životní prostředí.

Je to již druhá verze studie, vznikla se zohledněním 725 připomínek podaných k první verzi z roku 2007. Lhůta pro podání připomínek k této nové verzi vyprší 12. prosince. Do té doby chce mít iniciativa zpracovány všechny nové připomínky tak, aby je bylo možné osobně předat ministru životního prostředí.

Protestují místní obyvatelé i politici

O rozšíření letiště ve Vodochodech se mluví již dlouho. Stejně dlouho trvají protesty obyvatel okolních obcí. Podle výzkumu agentury Factum Invenio se osm z deseti občanů bydlících v blízkosti letiště obává zhoršení životních podmínek. Zajímavé přitom je, že odstěhovat se by zvažovala pouze desetina z dotazovaných.

Plánovaná dostavba letiště se ocitla i v hledáčku politiků. Místopředsedkyně strany Věci Veřejné, Kateřina Klasnová, kritizovala v listopadu načasování zveřejnění nové studie EIA. Na posouzení a podání připomínek mají okolní obce jeden měsíc, přitom studie má 239 stran a byla zveřejněna těsně po komunálních volbách, kdy se v obcích mění zastupitelstva. Klasnová hodlá podle svého vyjádření i nadále podporovat boj obyvatel proti rozšíření letiště.

Vizualizace Vizualizace, zdroj: vodochodyairport.cz

Cíl pro nízkonákladové přepravce a chartery

Investiční skupina Penta má s letištěm velké plány. V současnosti jej využívá především privátní klientela a zákazníci mateřské společnosti Aero Vodochody. Působí zde také letecké školy provádějící výcvik pilotů. Penta do rozšíření hodlá investovat 3 miliardy korun a letiště otevřít komerčnímu provozu na přelomu let 2012 a 2013. Denně by pak mělo být odbaveno 48 letadel. Roční kapacita letiště je projektována na 3,5 milionu cestujících.

Oficiální stránky Letiště Vodochody

Komentáře

  • roman

    asi před 3 roky

    souhlasím se stavbou letiště ve vodochodech, jen bbci nevědí co to znamená to zamítnout !!

  • Keni

    asi před 6 roky

    Zajimave sprovnani, jak funguji letiste i jinde. 120000 pohybu rocne, primo ve meste jiz zastavene zastavbou a dokonce i v EU. Pouze vetsinou novy pristehovalci u letiste ve Vodochodech, ktere je starsi nez oni maji problemy.
    http://maps.google.com/maps?…
    http://www.planes.cz/…n-city-6259/

  • Keni

    asi před 6 roky

    Ono 2-3000 pohybu rocne. Ale jednalo se ve slavne dobe, kdy Aero jeste vyrabelo letadla a nejenom par dilu, tak sejednalo o prudove stihacky Mig-15, Mig-19, Mig-29 a bitevniky L-29 L-39. A mozna, kdyby Vam nad hlavou udelal par okruhu MiG-15, tak by jste si to radi rozmyslelia chteli nove, moderni tiche dopravaky. Nemluve o motorovych zkouskach atd, ktere se ve Vodochdech museli delat.
    Holt bydlite u letiste, tak musite akceptovat jeho provoz. To same, pokud ted novousedlici protestuji proti druhe RWY v Ruzyni, na ktera je jiz zanesena v ochranych pasmech pry pres 40 let.

  • Jan

    asi před 6 roky

    Pro Petra: pokud jsou závažné důvody, tak lze projekt připomínkovat cestou MŽP.
    Pokud máte nějaké informace o budoucím investorovi, tak prosím o jejich uveřejnění nebo odkaz, kde lze informaci zjistit.
    Ohledně Ruzyně - podle dostupnýc informací vyplácí společnost vlastněná státem členům vedení firmy platy ve výši přes 500 000,-Kč měsíčně.
    Dále - nuceným nákupem nemovitostí od ČSA (záchranou další státní firmy ) se za rok "ztratily" z účtů letiště Ruzyně více jak 3 mld. Kč. Z toho je zřejmé, že Ruzyně má problémy bez letiště Vodochody. Stát je málokdy dobrým hospodářem.
    Na závěr - řada satelitů v okolí letiště vznikla především touhou developerů po maximálním zisku, bez respektování informací o letovém (i jiném) provozu. Developeři jsou pryč a občanům i obcím zůstávají problémy. Satelity nejsou dostatečně nezávislé na okolí a proto se ráno i večer cestuje za prací, za nákupy, do škol atd. Tím se zvyšuje dopravní zátěž, emise a hluk pro obyvatele v okolí komunikací kudy cestují lidé ze satelitů....
    Je to velká naivita, že 15 min. od Prahy bude někdy "zóna klidu". Pokud zde nebude letiště, tak vyroste jiný průmyslový nebo skladový objekt (Zdiby, Úžice..)
    Ideálním řešením může být odkoupení projektu odpůrci rozvoje letiště a využití plochy podle jejich představ.

  • Petr

    asi před 6 roky

    Jan, letište tam je ale jedná se o podnikove letište s 2-3000 pohybmi ročne. S tým nemáme problém, ale plánované rozšření na 35 -65.000 letu to problém je. Mimo jiné investor záměrňe uvádí v dokumentaci podhodnocené údaje o hluku, emisích, bezohledne bez ohledu na obydlené oblasti stanovuje letové trajektórie přímo nad obydlenými obcemi... badatelizuje riziko havárie, mimo jiné ohlasuje že vyloučil noční provoz přitom v dokumentaci jasně říká že nočný provoz na letišti provozován bude. Cílem je letište vybudovat a pak prodat investorovi z východu. Jedná sa o přímou konkurenci pro státní letište Ruzyně, kterému v minulosti "za podivuhodných okolností" prodali vlastní pozemky za 3 miliardy Kč!

  • Jan

    asi před 6 roky

    Letiště Vodochody existuje od roku 1943. Developerům se opodařilo tuto skutečnost zatajit celé řadě nových obyvatel regionu. Podobně jako v blízkosti letiště plánují developeři výstavbu i v těsné blízkosti budoucí vysokorychlostní železnice nebo pozemních komunikací (obchvatů).
    Před dlouhodobou rodinnou investicí v řádu jednotlivých milionů doporučuji se seznámit se všemi limity v okolí a plány rozvoje obcí a kraje.

  • Jiří Parimucha

    asi před 6 roky

    Dobrý den,
    reaguji na předchozí dva komentáře. V tomto článku jsem pracoval s fakty, které jsou všeobecně známé. Záměrně jsem se vyhýbal spekulacím, které nelze ověřit.
    Petře, s Pentou opravdu nemáme nic společného. Článek rozhodně nemá za cíl obhajovat zájmy ani jedné ze stran tohoto sporu. Je pouze shrnutím dosavadního vývoje, nic víc.

    Jiří Parimucha, autor

  • Petr

    asi před 6 roky

    Pán Parimucha, článek vypadá jak kdby Vás sponzorovala investičná skupina PENTA. Cituji Vás "Zajímavé přitom je, že odstěhovat se by zvažovala pouze desetina z dotazovaných." Jste normální? Desetísíce lidí se má vysťehovat kvuli tomu že investiční skupina plánuje postavit soukromné letište? Zamyslete se nad sebou!

  • Karel

    asi před 6 roky

    Keci keci keci, plánují být přímou konkurenci pro Ruzyň! Denne víc než 100 letadel! Ročne až 50.000 letových pohybů. K realizaci záměru nesmí nedojde, není možné dodržet zákonnem dané předpisy týkajíci se hluku, emisí bez ohledu na riziko havárie. Již dnes lobují lobiste PENTY na jednotlivých ministerstvích. Stop zločinu a uplácení PENT. Zavřete je.

Napište komentář





Líbí se vám Aletenky.cz?

Dříve než odejdete...

Je pro vás web Aletenky.cz užitečný? Devíti z deseti vašich kamarádů by se líbil také. Šiřte dál!