{{ location.label }}
{{ location.label }}
Odkud chcete letět?
Kam chcete přiletět?
Kdy odjíždíte?
Wow, zdá se, že opravdu milujete cestování! Bohužel umíme hledat pouze z 10 letišť najednou...
Prosím, vyberte si termín v budoucnosti - cestování v čase Vám zatím nedokážeme nabídnout!
S cestováním v čase zatím nemůžeme sloužit. Prosím, zvolte den návratu tak, aby následoval až po odletu.
Jste mnohem lepší na plánování než my! Jsme schopni nabídnout lety pouze na následujících 12 měsíců.
Hledání kamkoliv nemůže být kombinováno s daty. Pro hledání s daty zadejte konkrétní destinaci.

Letiště Bratislava chce slovenská vláda pronajmout

Back to news

Fotolia_29980012_XS.jpg

Tento týden se na veřejnost dostal chystaný záměr slovenského ministerstva dopravy. V návrhu koncepce dalšího rozvoje tohoto letiště se počítá s jeho pronájmem na dalších 20 až 30 let. O schválení bude vláda hlasovat v únoru. Bratislavské letiště také usiluje o příchod nových leteckých společností.

Místo privatizace dlouhodobý pronájem

Chystaný pronájem je změnou oproti snahám dřívějších slovenských vlád. Mikuláš Dzurinda prosazoval prodej celého letiště Bratislava (BTS) konsorciu firem, ve kterém figurovala i finanční skupina Penta. V roce 2006 jej v křesle premiéra vystřídal Robert Fico a připravovaný prodej zastavil. Současná vláda pod vedením Ivety Radičové pracuje na nové koncepci rozvoje. Předfinální verzi dokumentu se podařilo získat slovenskému deníku SME.

Bratislavské letiště by tak mělo i nadále zůstat ve vlastnictví státu. Vybraný nájemce by zajišťoval provoz a rozvoj po předpokládanou dobu 20 až 30 let. Státu by odváděl roční nájemné. Pokud návrh bude schválen, mohlo by se výběrové řízení uskutečnit už v druhé polovině letošního roku. Vítěz by pak převzal provoz letiště koncem roku 2012.

Letiště potřebuje rozsáhlé investice

Navrhovaná koncepce ministerstva dopravy počítá v následujících deseti letech s investicemi do rozvoje letiště ve výši 350 milionů eur. V havarijním stavu jsou obě přistávací dráhy. Bude potřeba opravit podloží a kompletně vyměnit povrch. Kvůli vysoké finanční náročnosti takové akce se do budoucna uvažuje o zachování pouze jedné dráhy. Potřeba je dále dostavět nový terminál (probíhají bourací práce původního), vybudovat odmrazovací stanoviště a parkovací místa pro letadla.

Snaha přitáhnout klasické letecké společnosti

Letiště Bratislava je v současnosti doménou zejména nízkonákladových leteckých společností. Dominantní postavení zde má irský Ryanair, který provozuje 14 pravidelných linek a další sezónní. Pouze 5 dalších společností má v Bratislavě pravidelné letecké spojení. Letiště stojí zejména o velké společnosti, které by poskytly spojení s hlavními evropskými městy. Spekulovalo se o vstupu Alitalia, která měla otevřít linku do Říma. Toto ale vyvrátila mluvčí letiště, Dana Madunická. Dodala, že ve světě je běžnou praxí finanční podpora startu nové linky od podnikatelských a turistických asociací, není to ale případ Bratislavy.

Zdroj: Deník SME

Komentáře

× Žádný komentář. Buďte první!

Napište komentář





Líbí se vám Aletenky.cz?

Dříve než odejdete...

Je pro vás web Aletenky.cz užitečný? Devíti z deseti vašich kamarádů by se líbil také. Šiřte dál!